Yhdistys

Pieniamerikanpaimenkoirien rotukerho on perustettu alkuvuodesta 2018 pyrkimyksenä edistää rodun harrastajien yhtenäistä toimintaa Suomessa ja lisätä ihmisten tietoisuutta rodusta. Tarkoituksena on järjestää monipuolista harrastustoimintaa ja kiinnostavia luentoja jäsenistölle sekä herättää mielenkiintoa rotua kohtaan.

Rotukerho pyrkii edistämään rodun jalostamista ja kasvatusta terveen ja iloisen harrastuskoiran sekä arjessa toimivan perheenjäsenen suuntaan tarjoamalla neuvontaa ja työkaluja jalostuksen tueksi.

Yhdistyksen toiminta

Rotukerhon sääntömääräinen, kaikille jäsenille avoin, yleiskokous järjestetään vuosittain kevättalvella. Rotukerhon asioita hoitaa hallitus, johon kuuluu vuosikokouksessa valitut puheenjohtaja ja 3-6 muuta varsinaista jäsentä sekä 1-3 varajäsentä. Hallituksen toimikausi on kaksi vuotta, tämä takaa mahdollisuuden pitkäjänteisempään työhön rodun ja harrastajien hyväksi.

Yhdistyksemme on pieni ja lämminhenkinen, joten mukaan on helppo tulla!

Tule mukaan toimintaan!

Helpoin tapa tutustua meihin ja toimintaamme on tulla mukaan tapahtumiin. Yhdistyksen tulevia tapahtumia voi seurata tapahtumakalenterista tai tykkäämällä yhdistyksen facebook- tai instagram-sivuista.

Yhdistyksemme kaipaa jatkuvasti aktiivisia ihmisiä mukaan toimintaan. Mukaan tuleminen ei välttämättä edellytä hallitusvastuun ottamista eikä pitkäaikaista sitoutumista, sillä tärkeitä toimenkuvia löytyy niin PAMAUS-lehden parista, tapahtumatoimikunnasta kuin perinteisemmistäkin yhdistystoiminnan osasista. Esimerkiksi tapahtumien järjestämiseen voi osallistua myös tapahtuma kerrallaan. Ajankohtaisiin lyhytkestoisempiin projekteihin kokoaisimme mielellämme työryhmiä, joihin kaivattaisiin tarmokkaita toimeenpanijoita erilaisista osaamistaustoista.

Vapaaehtoisia ei ole koskaan liikaa, joten olethan yhteydessä, mikäli haluaisit jollain tavalla osallistua. Voit ottaa yhteyttä yhdistys@pieniamerikanpaimenkoirat.fi